Liceul Teoretic "Mihail Sadoveanu", Călăraşi

https://liceusadoveanu.wordpress.com

“Noi stim ce suntem, dar nu stim ce putem fi.” – W. Shakespeare

Posted by liceusadoveanu pe Noiembrie 20, 2011

Această prezentare necesită JavaScript.

Cu totii ne dorim sa avem o super-putere, fie ea sa zbori, sa devii invizibil, sau sa te poti schimba cu locurilecu cineva. Pai bine, ultima nu este intocmai imposibila, fiind realizabila in contextul Zilei de Autoconducere, care a avut loc pe data de 18.11.11. Personal, pot spune ca este una dintre favoritele mele activitati scolare. Anume in aceasta zi avem posibiliatatea sa incercam pe propria noastra piele ce inseamna sa fii un profesor, sa oferi cunostinte elevilor si sa-i apreciezi corect.

Pe parcursul celor 7 ani de studiu in liceu de fiecare data cind s-a desfasurat Ziua de Autoconducere am ales sa nu ramin pasiva, si de cele mai multe ori am ales sa predau romana si engleza. E exceptional ce simti de fiecare data cind te afli in fata unor ochi larg deschisi spre cunoastere, ce sunt gata sa reactioneze indata ce li s-a dat sarcina. Atunci cind esti profesor, macar si pentru o zi, intelegi cel mai bine ca dascalii pot fi un amic si un bun supor moral, caci in aceasta zi speciala ei iti devin colegi, asadar intarindu-se relatia profesor-elev. Cu toate ca noi, elevii, deseori ne plingem ca am fost nedrepatiti si ca nu am fost apreciati corect, defapt, constientizezi cit e de greu sa ramii obiectiv (un termen, de altfel,  relativ) in contextul ce se creeaza, pentru ca toti sint buni, altii insa, sunt si perseverenti.
Anul curent am avut ocazia sa devin Director-adjunct pe instruire – lucru ce mi l-am dorit foarte mult. Din putin timp de care am dispus, am savurat orice clipa. Cit e de placut sa vezi cu ochii tai cum parcurg activitatile; sa stii ca poti, dar si trebuie sa intervii cind ceva nu merge prea bine; si nu in cele din urma sa fii salutat pe coridoare de catre profesori, elevi, colegi (notiune confuza daca o raportam la aceasta zi). Totusi, am realizat faptul ca sa fii un manager, mai ales unul bun, nu e deloc usor, caci este o responsabilitate foarte mare, mai este si o munca trudnica, dar in pofida ambelor este ceva stimulator si incintator.
Pentru a finaliza ziua pe o nota pozitiva si a incheia Saptamina Tineretului in institutia noastra, dupa ore, s-a desfasurat concursul TVC, participanti fiind elevii claselor a IX-a. Cu toate ca, fiind concurenta, o echipa obtinut punctaj mai mare, astfel echipa clasei a IX-a “A” a obtinut victorie, ambele echipe au fost foarte bine pregatite, au muncit mult si au obtinut un rezultat hazliu, original si elogios.
Reflecind asupra Zilei de Autoconducere pot spune ca viitorul este in miini sigure, acesta fiind un prim-pas intru asumarea deliciilor si responsabilitatilor maturitatii. As vrea sa aduc multumiri si felicitari elevilor care au avut curajul de a-si asuma aceste sarcini si au dat dovata de atitudine constiincioasa. De asemenea, multumim profesorilor animatori care au avut incredere in tinara generatie, si le-au permis sa se afirme, ajuntindu-i sau asisntindu-i cind au simti ca acestia au nevoia.

 

Lasă un răspuns

 
