Liceul Teoretic "Mihail Sadoveanu", Călăraşi

https://liceusadoveanu.wordpress.com

Get more tolerant through knowledge

Posted by liceusadoveanu pe Octombrie 12, 2013

aces Banner_schools websites_BLUE

In perioada  septembrie  2013  – aprilie 2014   în Liceul Teoretic ‘‘Mihail Sadoveanu ‘‘ se va implementa un proiect internaţional sub egida ACES .  Titlul proiectului este  ‘‘  Devii mai tolerant prin cunoaştere  ‘‘.  Partenrii  liceului nostru în proiect sunt  Gimnazia Hristo Botev ( Popovo, Bulgaria ) – şcoala coordonator  (  profesor – coordonator  dna Snezhana Dobreva ) şi   Liceul  ‘‘ Mircea Eliade ‘‘ ( Intorsura Buzaului, Romania , profesor –coordonator dna  Doina  Pătrunjel ) . Activităţile proiectului au  început in  săptămînă 10  -13 octombrie curent, în care am fost onoraţi sa primim oaspeti din cele 2 şcoli.  Ei au  participat la  Hramul liceului, în cadrul căruia a fost  dezvelit  bustul  Domnitorului  Ştefan cel  Mare şi Sfînt,  la  Concertul festiv în cadrul  căruia fiecare şcolaă a  venit cu  dansurile  şi cîntecele populare ale plaiurilor din care parvin. Oaspeţii au beneficiat de ospitalitatea moldovenilor, au  făcut cunoştină şi cu tradiţiile olăreşti  în cadrul  excursiei organizate la meşterul  popular Vasile Gonciari în localitatea Hogineşti.

Iată căteva opinii ale participanţilor la proiect:

Maria S.: ‘‘Sunt fericita ca liceul in care invat ,,Mihail Sadoveanu ’’ , a cistigat proiectul respectiv  , dindu-mi sansa mie si altor 21 de colegi , sa participam in acest proiect. In cadrul proiectului , gazduind o eleva din Rominia am avut posibilitatea de a-mi face o noua prietena dintr-o alta tara , deoarece pentru mine  un nou prieten este inca un plus in  dezvoltarea personala. La fel , desi n-am avut mult timp la dispozitie  , totusi am reusit sa  invat sa vorbesc mai corect limba romana . Comunicind cu Maria-Bianca P. am aflat cite putin din cultura tarii din care provine .  Acest schimb de experienta ma va ajuta sa devin mai sociabila .‘‘

Adriana Z. : ‘‘Zilele, in care s-a desfasurat proiectul scolar,,Get more tolerance-through knowledge”,au fost o adevarata provocare pentru mine,dar si o experienta frumoasa,de neuitat.Nu regret faptul ca m-am implicat in aceasta activitate,deoarece am avut parte de momente interesante alaturi de colegii din Romania si Bulgaria.Astfel am avut oportunitatea de a a-mi testa in practica cunostintele in limba engleza, de a lega noi prietenii,de a cunoaste o noua cultura, noi stiluri de viata .
Cele 3 workshpop-uri de simbata au fost foarte interesante, pentru ca anume in aceasta zi a avut loc crearea unei conexiuni speciale ,mai strinse. intre particinpantii la proiect.
Multumim mult profesorilor pentru sansa oferita !!!  ‘‘

Valerica Z. si Viorica P.‘‘ Ne-a  placut  foarte  mult  timpul  care  l-am petrecut  cu noii  nostri  prieteni  bulgari,  am  aflat multe despre  obiceiurile si  traditiile  lor, am acumulat  experienta  in comunicare, am  petrecut  timpul   frumos,  interesant  şi foarte util pentru ţările noastre şi noi.‘‘

Vasile C. ‘‘ Sunt   enorm de recunoscător  organizatorilor proiectului  pentru şansa care mi-au  acordat-o să particip la proiectul ACES intitulat „Get more tolerant through knowledge”, unde am avut ocazia să întîlnesc elevi şi profesori  din Bulgaria şi România, să-mi lărgesc cercul de prieteni, să particip la diferite activităţi ca workshop-uri, concert, meeting-uri, organizate prentru cunoaşterea mai în-de-aproape a  fiecăruia din noi atît  la nivel personal cît şi la nivel cultural. Fiecare din noi a participat intensiv pentru formarea unei atmosfere prielnice oaspeţior din Bulgaria şi România ceea ce nu a rămas neobservat. Eu personal am rămas satisfăcut de faptul că am participat şi particip în acest proiect, care mi-a oferit multe momente de neuitat şi experienţă în domeniul organizatoric şi „de translator ” . ACES este unul din proiectele internaţionale la care am participat şi care mi-a lăsat o mulţime de impresii şi emoţii pozitive.‘‘

Anatol B. ‘‘In cadrul proectului mi-am facut multi noi prieteni. Am acumulat informatii despre scolile participante la acest proect si despre regiunile din care vin participantii, la fel am aflat si despre traditiile si obiceiurile practicate de ei .

Am ramas cu cele mai bune impresii despre cei implicati in acest proect. ‘‘

Viorica T.‘‘ Ma bucur mult ca am fost implicata in acest proiect, particip pentru prima oara si cred ca o voi face in continuare, deoarece  mi – am facut prieteni noi, am aflat multe lucruri despre  Romania cit si despre Bulgaria, am adunat experienta noua si am avut multe emotii pozitive .

Ştefan B. ‘‘Participind la proectul ACES  vreau  sa mentionez ca foarte mult mi-a placut faptul ca mi-am facut prieteni noi .Discutind diferite teme , facind schimb de experiente in domeniul scolar , gazdindu -i pe colegii de peste hotare ni-am straduit sa le prezentam traditiile si obiceiurile noastre. Ma bucur ca am participat la proiectul dat  cred ca o voi face in continuare pentru ca am facut cunostinta cu multi colegi de peste hotare si am aflat multe lucruri interesante despre Bulgaria si Romania. Astept cu nerabdare zilele cind vom pleca noi in Romania pentru a ne cunoaste mai bine cu prietenii si vom afla traditiile si obiceiurile de acolo.

Participanţii  la proiect  pe parcurs se vor cunoaşte mai bine unii pe alţii,  vor produce un calendar, o carte de bucate, prezentări ale tradiţiilor şi obiceiurilor locale. Cu adevarat,  într-o Europa  modernă doar  prin toleranţă şi respect reciproc pot  exista în pace si se pot dezvolta toate popoarele ei.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
